پاورپوینت کارگاه آموزشی شکست های عشقی وعاطفی
رضا عسکری | جمعه, ۶ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۴۰ ق.ظ

پاورپوینت کارگاه آموزشی شکست های عشقی وعاطفی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 32
حجم فایل: 948 کیلوبایت
قیمت: 19000 تومان
دانلود پاورپوینت با موضوع کارگاه آموزشی شکست های عشقی وعاطفی ،
در قالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تعاریف عشق از دیدگاه های مختلف
مقوله عشق در طول تاریخ فرهنگی ایران
انواع عشق
علائم عشق شورانگیز
آغاز عشق شورانگیز
عشق شورانگیز در میانه راه
علایم پایانی عشق شورانگیز
راههای القای عاطفه منفی
عشق و اختلالات شخصیت
اختلال شخصیت خودشیفته
نشانگان BPD
اختلال شخصیت نمایشی
اختلال شخصیت وابسته
سبکهای دلبستگی و عشق
سطوح درمان
قسمتی از متن :
تعاریف عشق از دیدگاه های مختلف
نیرویی بنیادی است که بصورت دلبستگی و ایثار به طرف مقابل خود را نشان می دهد.(اریکسون)
از منظر روانکاوی در عشق، ما یک نفر را بالا می بریم و ویژگیهایی را به او نسبت می دهیم تا چسبیدن خود را به او توجیه کنیم.
عشق، یک شرایط حدی است که به انسان تلنگر وجودی وارد می کند.
عشق، یک تحریف شناختی است.
عشق یک اعتیاد مثیت است.
عشق افلاطونی، عشق سنتی است که شهوت در آن معنی ندارد.
عشقی که به وصال برسد دیگر عشق نیست.(عشقهای اسطوره ای)
دگردیسی مفهوم عشق در ادبیات کهن ایران تاکنون(از لیلی و مجنون تا روابط مبادله ای)
اگر نفرین دوست به از آفرین دیگران ندانی هنوز از راه عشق بی خبری(سعدی)
از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر...(حافظ)
عشق هایی کز پی رنگی بود...(مولانا)
کششی که عشق دارد نگذاردت بدینسان...
از پریدن های رنگ و از تپیدن های قلب...
مقوله عشق در طول تاریخ فرهنگی ایران
سیاری از حکمای مطرح تاریخ فرهنگی ایران، با الهام از ابن عربی که در وصف عشق بیان میداشت:
«هرکس عشق را تعریف کند، آن را نشناخته و کسی که از جام آن جرعهای نچشیده باشد، آن را نشناخته و کسی که گوید من از آن جام سیراب شدم، آن را نشناخته که عشق شرابی است که کسی را سیراب نکند» (یثربی، 1364)، بر این معنا صحّه زده اند که عشق تعریفشدنی نیست.
احمد غزالی (به کوشش افشار، 1359)، در رابطه با تعریفناشدنی بودن عشق، بیان میدارد: «حدیث عشق در حروف و در کلمه نگنجد».
فریدالدین عطار (به تصحیح استعلامی، 1355) نیز از عاشق و عشق، به عنوان پدیدههایی غیرقابل تفسیر یاد میکند:
عاشقان را با خود و با هیچکس تدبیر نیست عین و شین و قاف را اندر کتب تفسیر نیست...
- ۹۸/۱۰/۰۶